Handelsbetingelser hos Woodliving

1. Priser og Forbehold:

Alle priserne på hjemmesiden er eksklusiv 25% moms.

Woodliving tager forbehold for prisændringer, tastefejl, tekniske fejl og udsolgte varer. Vi forbeholder os retten til at annullere en ordre, såfremt der måtte være en fejl i prisen på vareren. Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden dit køb og er ikke med i prisen.

Prisen på en vare gælder 1 måned fra datoen for afgivelse af tilbud.

 

2. Produkterne/ydelser:

Hos Woodliving arbejder vi med forskellige former for byggematerialer. Da byggematerialer vil variere fra gang til gang, kan det ikke forventes at alle produkter vil kunne blive helt ens. De produkter, som fremgår af vores hjemmeside eller andre platforme, er derfor ikke mulige at reproducere fuldt ud identiske.

 

Ret til at ændre lidt på designet for at sikre et holdbart og stærkt produkt. F.eks. tykkelse, på en forstærkningsliste eller lignende. Da der er tale om specialproducerede varer med unikke egenskaber og som er kendetegnet ved Woodliving’s design og funktionalitet, forbeholder Woodliving sig ret til at træffe visse nødvendige og erfaringsbaserede design og funktionsmæssige beslutninger vedrørende udfærdigelsen og det endelige udseende af de konkrete varer.

Alle ordre skal bestilles /accepteres på skrift via mail.  

Tegninger lavet af Woodliving skal anses som skitser. Kunden har ansvaret for at kontrollere om tegningen er udført korrekt.

Ved udregninger, som er lavet med udgangspunkt i skitser fra Woodliving, har kunden selv ansvaret for at kontrollere at alt stemmer over ens, Woodliving tager ikke ansvaret for evt. fejl ved disse udregninger.

Kunden har ansvaret for at kontrollere at mål på tegning stemmer over ens med hvad kunden ønsker.

Tegninger, billeder og videoer udarbejdet af Woodliving er ejerne deraf. Ikke uden skriftlig aftale med Woodliving må disse videresendes til 3 mand eller bruges til andet end den pågældende opgave, som tegningen, billeder og videoer er udarbejdet til.

Er der nogle specielle krav til et produkts udformning skal dette informeres inden opgaven opstartes, ellers vil der blive pålagt en mer omkostning på den endelige regning. Dette kunne være at man ønsker en ændring af et produkt. Da dette kan være med til at give en merudgift grundet at vi igen skal overfladehandle allerede behandlet plade, vil denne udgift blive pålagt kunden.

Kunden har ansvaret for at produktet fysisk, grundet størrelse og form, kan komme ind, hvor det tænkes at skulle stå.

Nogle af produkterne er lavet af træ /genbrugstræ og her kan kunden forvente at træet giver sig eller udvider sig afhængig af fugt og omgivelser for den konkrete placering af møblet. Ved egen montering eller opsætning er kunden derfor ansvarlig for, at dette sker i overenstemmelsee med det anvendte materiale.

Kunden har ansvaret for at kontrollere om dimensioneringen og design af produkter, efterlever de krav kunden ønsker til produktets funktion.

Droneinspektion lavet af Woodliving, skal anses for gode råd, som bygger på visuelt gennemgang med en flyvende drone. Det er IKKE en gyldig tilstandsrapport. Tanken er at man med denne inspektion kan se kritiske områder, som ellers kun ville være tilgængelige ved brug af lift og stillads.

Woodliving tager ikke ansvar for eventuelle fejl som overses.

 3. Betaling:

Hos Woodliving modtager du en faktura på mail, hvor der vil står en bank nr. Som du skal overføre penge til.

Ved produkter, projekter eller kurser på over 50.000,00 kr ex moms, skal 50% betales upfront før opgave start. Ikke før pengene står på vores konto, anses opgaven som accepteret.

  

4. Afhentning af varer:

Evt. afhentning af varer skal sket efter aftale med Woodliving minimum 2 dage forinden afhentning.

Ved afhentning er det vigtigt, at du kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Det er naturligvis muligt at åbne emballagen og kontrollere varen inden du forlader vores lager.

Det er ikke alle varer der vil blive pakke ind, grundet dets udformning og størrelse.

 

5. Fragt og levering:

Der er ikke gratis fragt på nogle af vores produkter.

Fragtbeløbet udregnes ud fra priser, som vi modtager fra vores samarbejdspartner.

Vores ventetid på fremstilling af produkter vil variere alt efter omfanget af kunder og aktive bestillinger. Man bør derfor spørge om et estimat på leveringsdato ved bestilling. Da vi kører med først til mølle, så kan vi ikke komme med et præcist estimat før selve bestillingen er lagt.

Der kan forekomme forsinkelser i produktionen, så denne tidshorrisont er kun et estimat og vi kan ikke holdes ansvarlige for evt. udgifter til håndværkere eller andet, ved forsinkelse.

Hvis du ønsker, at varen skal stilles et bestemt sted, uden kvittering for modtagelsen af varen, bærer du selv det fulde ansvar og risikoen for varen fra afleveringstidspunktet.

Såfremt Woodliving modtager varer retur grundet forkerte eller mangelfulde adresseoplysninger, betaler køber selv eventuelle leveringsomkostningerne for en ny fremsendelse med vores leveringspartner til den korrekte adresse

 

6. Reklamationsret:

Hvis dine varer lider mangel, har du som forbruger 2 års reklamationsret, som privat kunde og 1 år for erhverv. Dette betyder, at du enten kan få dine varer repareret, ombyttet eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

Ved modtagelse af fremsendte produkter, skal pakken åbens med det samme på leveringsadressen, hvorpå produktet skal gennemgås for skader sket under transport. Gøres dette ikke dækker evt. forsikring tegnet med vores fragtparnter ikke. Dette skal ske på leveringsdatoen.

Er der sket skader pga. fejl ved forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid, gælder reklamationsretten ikke. Har du konstateret en fejl eller mangel, skal du reklamere hurtigst muligt. Ved reklamation kontakt os på Woodliving

Har kunden bestilt et specielt bygget møbel og fortryder uden der er nogle fejl på produktet, så tager vi det ikke retur.

Da vi arbejder med træ/genbrugstræ kan kunden forvente at træet giver sig eller udvider sig afhængig af fugt og omgivelser for den konkrete placering af møblet. Dette vil ikke give kunden ret til reklamation, da det forventes ved brug af sådant materiale.

 

7. Fortrydelsesret:

Hos Woodliving har du 14 dages fortrydelsesret på vores standardprodukter, som fremgår af hjemmesiden. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du modtager varen. Fortrydelsesretten kan kun anvendes, såfremt varen tilbageleveres i samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis vi vurderer, at varen åbenlys har været taget i brug. Ved køb af varer udgøre den originale emballage en væsentlig del af varens værdi.

Ved benyttelse af fortrydelsesretten, betaler køber selv for eventuelle leveringsomkostninger i forbindelse med, at varen sendes retur. Sørg for, at varen er forsvarligt emballeret, når du sender den retur til os.

Med returvaren, skal der vedlægges en kopi af fakturaen. Så snart varen er modtaget og godkendt, overfører vi beløbet til din bankkonto hurtigst muligt. Tilbagebetalinger sker kun til det betalingskort, som er blevet benyttet under handlen. Vurderer vi, at betingelserne for fortrydelsesretten ikke er opfyldt, kontakter vi dig på din mail med en begrundelse.

Hvis varen ikke accepteres retur, kan varen afhentes på vores adresse eller fremsendes på egen bekostning.

Der forekommer ikke fortrydelsesret på specialbestillinger, som er produceret efter mål. 

Returnering foregår efter aftale med Woodliving.

 

8. Persondatapolitik:

For at kunne sende varer til dig, samt yde den bedste service, beder vi dig oplyse navn, adresse, e-mail og telefonnummer, når du handler hos Woodliving

Oplysninger bliver behandlet fortroligt og videregives ikke til tredjemand.

9. Videomateriale

Woodliving tager ikke ansvar for dimensionering af byggematerialer eller udregninger, som kan ses på hjemmesiden. Kunden har selv ansvar for at kontrollere at deres konstruktioner og udregninger overholder evt. krav.